torsdag den 9. juni 2011

Jeg har fået ny symaskine!!!

Eller det hedder nok bare at jeg har fået en symaskine, jeg har nemlig aldrig haft en før. Men det skal jeg da lige love for at jeg har fået nu! Nemlig denne:



Det her er bare noget af det den kan:

Stor syflade og LED­lys

DFS™­system – perfekt stoffremføring

207 sømme, inkl. smukke 9 mm­ pyntesømme og 10 slags knaphuller

2 syalfabeter, herunder store og små bogstaver, tal og symboler.

Elektronisk trådspænding

Ekstra trykfodsløft og nålestop oppe/nede

Spejlvending og program til dobbeltnål

Sænkning af transportøren – til særlige teknikker, såsom frihåndssyning og isyning af knapper

Underspolen isættes forfra, over­ og undertråds­sensor og separat motor til undertrådsspoling

Indbygget nåletråder og trådklip

Knæløfter og friarm

2 indbyggede trådrulleholdere og trådholder som på en industrimaskine

Og ja helt ærligt, så aner jeg ikke hvad halvdelen af det er, men mon ikke jeg lærer det. ;-) (skal på kursus i maskine til september!) Den kan quilte og sy smock! Den kan sy i snegletempo og den kan stoppe med nålen nede! Det var nogle af de ting den meget gerne skulle kunne. Den her kan så også selv klippe tråden og så kan den sy selv! Man behøver ikke engang træde på en pedal men bare trykke på start og stop knappen. Det vidste jeg ikke engang en symaskine kunne! Behøver jeg sige at jeg er dybt facineret! Og det er MIN!
 
Jeg er mega glad, tænk engang at det er MIN! Jeg er ikke vant til at "store" ting er MINE, men nu har jeg en super lækker symaskine som er MIN og som jeg skal sy lækre ting på. Fik jeg sagt at det er MIN!!! ;-)
 
Jeg var ude og kigge sammen med min kærestes mormor, som er gammel syerske og som har syet alt tøj til hende selv, hendes mand, børn og børnebørn igennem tiden. Se en symaskine det er noget de kan forholde sig til, ikke de der computere og andre nymodens ting, og tænk engang, de gav mig 5000 kr til symaskinen! Det er jo helt vildt! Så kunne jeg pludselig godt overskue det enorme beløb, og da jeg har ønsket mig penge af svigermor og min kæreste til min fødselsdag, ja så skal jeg kun selv af med ca 1000 kr. PERFEKT! Nogen gange har man bare lov til at være heldig og glad! :-)

2 kommentarer:

  1. Stort tillykke med maskinen. Den ser jo fantastisk ud og sikke en masse den kan. Det er skønt med et kursus så du lærer den godt at kende så du kan udnytte alle dens funktioner. Det bliver dejligt for dig. Endnu engang tillykke og god syning :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  2. Fedt, Lea. Den ser megalækker ud! tillykke med den :-)

    SvarSlet