mandag den 25. februar 2013

Sundt forslag til fødselsdags"guf" i børnehaven.

I Sofies børnehave er der nul sukker! Og det passer mig fint. :-)
Så i dag da Sofie skal fejre fødselsdag i børnehaven skal der tænkes lidt. Det er jo somregel det usunde der pynter. Eller der har man i hvert fald ofte en tendens til at tro.
Jeg lavede noge havre-boller uden sukker i muffinsforme. Pyntet med blåbær sat på en tandstik, en skive banan på tandstik, rosiner på tandstik toppet med en hjertegulerod og så selvfølgelig et flag! :-)





Det ser da ok fint ud.
Muffinsformene er desværre "fladet ud" i løbet af natten...
Tænker at man selvfølgelig kan pynte med alt muligt andet frugt og grønt også. Fx agurk, æble, pære, melon i sjove forme og alt muligt andet. Jeg har kommet lidt sesamfrø på bollerne men tænker at farvet kokos også kan pynte lidt. :-)

Sidste år var det museboller... Nu må vi se hvad det blir næste år. ;-)


2 kommentarer:

  1. Uhm, det ser dejligt ud! Til Luna Maries fødselsdag havde jeg lavet poser med en hæklet cupcake, 1 frugstang, 1 pk. rosiner, flag og en serviet - og det var et kæmpe hit - helt uden sukker:-D

    SvarSlet
  2. Det er da så fint. Min datters børnehave har også nul-sukker-politik. Jeg havde tænkt på at bage boller med tørret frugt indeni i år, men det her er da også en super god idé.
    Sidste år lavede jeg Karen Klarbæks raw cake brownie som i grunden er en dadel"kage". Det var også et hit..

    SvarSlet