søndag den 3. oktober 2010

Patchwork-fremgang…

Fredag aften gik min veninde og jeg i gang med at lave hver vores lille dukkevogntæppe i patchwork. Vi fik klippet og klistret stof på alle de sekskanter vi skal bruge og vi fik også prøvet os lidt frem med mønstre. Og ja, vi limede stoffet fast på papstykkerne frem for at ri dem! Det er skisme smart! Er spændt på at se hvordan det holder når vi skal til at sy dem sammen, men mon ikke det er ok… Nu kan jeg bare slet ikke vente til på torsdag hvor vi skal arbejde videre på projektet!

(Billederne er i lidt dårlig kvalitet, da de er taget med telefonen.)

patchwork1 Jeg må lige prøve at få taget et ordentlig billede af alle de søde og lækre stykker stof der er i blandt næste gang…IMG_1214

Super smart at man kan lime stoffet på papstykkerne, frem for at ri dem!

Er der nogen der har erfaringer med det?

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud, det bliver da virkelig nogel fine tæpper.
    Sidder lige tilbage med et dumt spørgsmål, hvordan får i pappet af igen, hvis i har limet det fast?
    Jeg har altid kun riet mine stykker fast.

    SvarSlet
  2. Mange tak!
    Det er noget bestemt lim til netop patchwork, så man kan bare rive stoffet af pappet igen uden af det tager skade. Det er nu smart! :-)

    SvarSlet
  3. Hej Lea.
    Det ser vel nok spændende ud :o) Og du siger jeg bestrider mange forskellige ting, det skal jeg da love for du også gør :o) Fedt at se du er blevet hug på P, det er en verden for sig, man VOLDSOMT nemt blir grbet af, så pas på ;o)Har aldrig hørt om patchwork lim, jeg plejer at sætte stoffet fast med clips indtil pap og stof er riet sammen.

    Håber alt vel hos jer ???

    Varme kram Lunde.

    SvarSlet
  4. Hej Lunde.
    Jeg tror også at jeg kunne blive lidt forfalden til det der patchwork. bare en tur i den skønne forretning i Lyngby med de helt fantastiske stoffer, ja så var jeg solgt! Hvor skal man starte og hvor skal man slutte? Det er bare SÅ meget lækkert... Har prøvet det som barn hos min moster som bare er "dronningen af patchwork"! Hun er ekstremt dygtig til det.
    Meeennn nu må vi se om jeg gider mere efter denne omgang håndsyning...
    Jeg er også meget spændt på limen, om den holde stoffet godt nok fast på pappet når man syr det sammen m.m.. Hvis ikke så benytter vi os helt sikkert af din teknik med clips. :-)

    Ellers har vi det fint! Tak. Håber at lille Asta er blevet frisk igen...

    Lea

    SvarSlet