lørdag den 26. marts 2011

Er lidt stolt…

for se lige hvad jeg har lavet! 3 nye blokke til min datters sengetæppe, denne gang med applikationer, hvilket faktisk er ret sjovt at lave.

Jeg har brugt amerikansk frysepapir, hvilket er ret nemt at arbejde med.

IMG_2693

Hjertet er lavet som log cabin og derefter applikeret på. Mønstret er fundet bogen “Hjertepatchwork”.

IMG_2696

Sommerfuglen er jeg ret glad for. Fandt et billede af en fin sommerfugl via google; copierede, forstørrede, printede ud og klippede. Synes der manglede lidt på blokken, så det blev til lidt broderi. Mit første broderi “i nyere tid”. ;-) Teknikken har jeg set hos Anette, hvis blog virkelig er et besøg værd!

IMG_2697

IMG_2698

Bagsiden af blokken, når frysepapiret er taget ud igen.

Så nu har jeg fået lavet alle 15 blokke! Skønt! Glæder mig til mandag hvor jeg skal til sidste kursusdag. Her skal vi lære at quilte og samle tæppet. Så der skal købes “stolpe-stof”, “bagside-stof” m.m.. GLÆDER MIG!

7 kommentarer:

  1. Wow - er fuld af beundring for din kunnen! Det er vildt flot og jeg glæder mig til at se det hele samlet. Meget smukt :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Kæft, du er sej, Lea! Glæder mig til at se det færdige tæppe!

    SvarSlet
  3. Mange tak! glæder mig også selv rigtig meget til at se det hele sammen og færdigt.

    SvarSlet
  4. Nøøøj Lea, hvor er du MEGA patchwork sej. Jeg vil også på kursus :o) Hold op jeg glæder mig til at se det færdige tæppe, hvor har du altså været sej Lea :o) Og så synes jeg broderi-detaljen er super fin :o) Var det ikke en sjov teknik ??? Tak for links, til den sødeste Lea jeg kender :o)

    Forsat god P-lyst, vil vente spændt på, at se det færdige resultat :o)

    Kh Lunde.

    SvarSlet
  5. Du har grund til, at være stolt....bare så fint.....Det bliver din datter da glad for!

    Ha´en dejlig dag!

    SvarSlet
  6. Wauw hvor er jeg imponeret. Det er fantastisk smukt. Ville ønske jeg kunne det. Måske skal jeg bare prøve, hvis jeg tør.
    Kh Vibeke

    SvarSlet