onsdag den 2. marts 2011

Flere patchwork bloks

Jeg er nu oppe på 11 bloks ud af 15, dejligt! :-) De første 4 kan du se her!

page

page1

Disse 6 bloks er alle syet “amerikansk” hvilket er super smart og hurtigt!

Til sidste kursusdag lærte vi teknikken “log cabin”. Det er en teknik, men en utrolig historie der går langt tilbage i bl.a. den amerikanske historie. Det går ud på at sy strimler sammen, her er de 2,5 cm bredde men man kan kun se 1 cm. Og så er der ellers utrolige mange muligheder og kombinationer, prøv bare at se her.

Mit første forsøg ser sådan ud:

page2

Det er de samme fire firkanter der bare er sat sammen på forskellige måder. Hvordan den endelig kommer til at se ud, finder jeg først ud af når alle 15 bloks er lavet, så kan jeg se hvilken farvekombination der passer bedst ind/mangler. Smart, ikk… ;-)

4 kommentarer:

  1. Hej Lea.

    Tillykke med jeres søde Sofie. Tænk 2 år, tiden den flyver godt nok afsted med de kære små i livet. Det er fantastisk :o)

    Hold op hvor har du fået meget ud af det patchwork kursus. Jeg har sagt det før, men gør det igen: Er altså en ANELSE misundelig :o)

    Knus Lunde.

    SvarSlet
  2. Mange tak! Ja tiden flyver! Tænk engang, i går til rytmik kravlede hun helt op i toppen af ribberne (eller hvordan det staves) 4 gange! SÅ er man sgu en stor pige. ;-)
    Jeg er sikker på at sådan et patchwork-kursus lige vil være noget for dig, og du vil bare få lavet en masse på ingen tid! Jeg har også sagt til mig selv, at i den periode jeg er tilmeldt kurset skal jeg bare gi' den gas så jeg kan få mest muligt ud af det. Og det tror jeg også jeg gør... dejligt. ;-)

    SvarSlet
  3. Wow hvor er jeg imponeret. Det er super super flot. Jeg har lige lavet et babytæppe og det noget af en udfordring.
    Kh Vibeke

    SvarSlet
  4. Mange tak! Er også selv ret stolt af det. ;-)

    SvarSlet