tirsdag den 5. april 2011

Er kommet lidt videre...

Har lånt min venindes symaskine så nu er der sat rammer på de 15 blokke. Dejligt. Men synes nu det er lidt kedeligt, det er jo bare det samme og det samme og bare lige ud på symaskinen. Næste projekt på tæppet er stolperne...
Glæder mig til når jeg skal i gang med at quilte, også selvom min "kursus-lære" sagde at det snildt kunne tage 6-9 måneder før man ville være helt færdig med tæppet! Puha det synes jeg godt nok er meget lang tid! Men nu må vi se.
"Problemet" er bare at når det bliver lidt kedeligt, som nu med rammer og stolper, så har jeg en tendens til at lave noget andet... lige nu en meget spraglet hue... måske er det derfor der snildt kan gå 6-9 måneder før tæppet er færdigt. ;-)

4 kommentarer:

  1. Hej med dig....jeg tar hatten af for dig at du bare sådan kaster dig ud i at sy patchwork....jeg startede i 87 på et hold...og var bestemt ikke bidt af det, men det blev jeg, og har syet siden...i 91 startede jeg på et STORT sengetæppe syet over pap i hånden....oh hvilken skræk....kom til at bruge noget af stoffet til noget andet, og da det så næsten var færdigt.(manglede lidt quiltning)...og nu kun var i halv størrelse, ja så ville jeg da lige vaske det...Det var hvidt med mørkerøde felter....inden det kom i vaskemaskinen....men LYSERØDT da det kom ud... Det var i 2009 så altså..det tog meget lang tid at sy....og så endte det som LYSERØDT....gu v om ikke hunden vil være ligeglad med farven...
    Håber aldrig det kommer til at gå dig sådan...Jeg har i tidens løb syet mange ting i PW men mest i hånden...derudover hækler og strikke jeg også....og de senere år er jeg begyndt at kniple...DET ER SKI.. svært, men NU har jeg set lyset...
    Nå det blev en lidt lang kommentar til dig.... Mange hilsner fra Joan M.

    SvarSlet
  2. Mange tak for din hilsen. altid dejligt med kommentarer, lange som korte. :-)
    Vi er på pw-kurset blevet advaret mod at farverne kan smitte af på hinanden så derfor er alle stofferne blevet vasket inden, så er der da en mindre risiko for afsmitning... håber jeg... ;-)Hvor er det øv med dit tæppe, især når man har brugt så lang tid på det.
    Lyder spændende med knipling. Kan godt forstille mig at det må være meget svært.:-)

    SvarSlet
  3. ALT mit stof vaskes inden det lander på hylden, men , og nu kommer lige en advarsel: KØB ALDRIG ENSFARVET STOF HOS JYSK..... det er ikke godtnok.
    Nu ved jeg jo ikke lige hvor i DK du befinder dig, men der findes efterhånden rigtig mange lækre PW butikker....også nogle der er knap så dyre som andre. Og det kan godt svare sig at ofre godt stof (siger jeg klog af skade...)

    Hilsen joan M.

    SvarSlet
  4. Det stof jeg har brugt til tæppet er købt i en pw butik, hvor vi også er blevet advaret om "billig" stof, så indtil videre er det "de gode stoffer" jeg køber. ;-) I hvert fald til de lidt større projekter...

    SvarSlet