torsdag den 27. september 2012

Eeeeeelsker det!

Til tider elsker jeg virkelig mit arbejde! Andre gange er jeg SÅ træt af det og har lyst til at sige op NU og så bare gøre noget andet... Men dage som disse hvor jeg har tid til at fordybe mig i et projekt med skønne skønne unger, som GIDER og ViL og KAN, DET ER FEDT!
Hele denne uge har vi vævet... De klassiske institutionsvæve med "lorte-garn-rester" og hvad deril hører. Men de elsker det og fordyber sig i det. De hjælper hinanden og vi sludre og lærer og hygger. Det er fantastisk. Noget jeg synes gør det endnu mere fantastisk er når jeg får drengene med til "pige-syslerne". 4 af de "seje" drenge har brugt flere timer og dage på at væve et lille tæppe! Jeg blir varm og blød om hjertet og elsker det!!!! :-)
Vi har ikke kun vævet for der har ikke været væve nok til efterspørgelsen. Så jeg måtte tænke hurtigt og kreativt. Og ikke noget for besværligt for har kun 2 hænder... :-/ Så det blev en slags broderi-kort.
Her er et par eksempler:
Lavet af pige fra 2 kl:


En anden pige fra 2 kl:


Og dette lavet af en dreng fra 0. Kl.!


Der har faktisk været rigtig mange drenge der har lavet disse kort. Idag har der siddet 6 drenge og lavet navne med store hjerter omkring!!!!! Det havde jeg ikke lige regnet med... Men er det ikke skønt!?!?!? Og super fedt at se forældrenes ansigtsudtryk når det henter deres dreng som sidder og brodere hjerter... Frivilligt! :-)
Nå men de har tegnet et motiv på et stykke karton. Ikke for småt og detaljeret. Så har de prikket huller med ca 1 cm mellemrum. Og så har de ellers broderet med garn...
En nemt, sjovt og billigt projekt.

- Posted using BlogPress

4 kommentarer:

  1. Hvor er det fedt at se! Det tror jeg, at jeg vil prøve herhjemme.
    Jeg er i øvrigt sikker på at du kunne få doneret en masse garn til skolen med en forespørgsel her på bloggen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en ret simpel men og nem måde at lære det på. :-)
      Tak for det gode råd, det må jeg da vist prøve! :-)

      Slet
  2. Tjek lige mit blogindlæg om "alt for håndarbejde 1974" her er et ægte 70' billed af en nem billig væv! :) tænker at man også kan bruge tallerkenen til rundvæv! :)
    Kram Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Så godt dit indlæg og tænkte præcis det samme!!! :-)

      Slet