onsdag den 17. november 2010

Hæklet djævlehue

Jeg har fundet en opskrift på en hæklet djævlehue! Det er jo fantastisk! Jeg har fundet den i dette skønne hæfte “Babyhæklet” af Sys Fredens. Hæftet er fyldt med skønne opskrifter på hæklet babytøj i str 1-12 måneder. Øv at jeg ikke havde lært at hækle inden min datter blev født, så jeg kunne have hæklet nogle af disse skønne ting til hende. Meeen mon ikke man kan gøre et eller andet så jeg kan bruge nogle af opskrifterne til hende alligevel, fx en meget større hæklenål. ;-) Men de kan jo også bruges til dejlige gaver til venners børn, denne hue er til dejlige Elias. :-)

djævlehue

6 kommentarer:

  1. Den er da bare så fin.....har aldrig prøvet at hækle en djævlehue!

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin :) Jeg har alle Sys Fredens små bøger (tror jeg), der er simpelthen så mange gode opskrifter i :)

    SvarSlet
  3. Næh hvor fint. Jeg strikker ikke (endnu) så vil da lige prøve at se om jeg kan skaffe denne bog. Synes nemlig ikke at det altid er helt nemt at finde lækre hækle-sager. De bliver nemt for putte-nuttede eller tunge.
    Tak for tippet :)

    SvarSlet
  4. Næh Lea. Så lykkedes det :o) Hvor er den blevet fin :o) Jeg købte også "Babyhæklet" da jeg var på messen i Fredericia. Mums for en lækker lille sag. Hvem ved, det kan jo være Sofie skal være storesøster en dag, så du får mulighed for at gå hækleamok i babyhæklet ;o)
    God aften.
    Kh Lunde.

    SvarSlet
  5. Betty - Tak! Det var faktisk utrolig nemt, så det er da bare aå komme igang. ;-)
    Trine - De fleste af hendes bøger/hæfter er også lige skrevet på ønskesedlen. :-)
    Anne - Helt enig!Men synes at Sys Fredens faktisk har nogle ret lækre opskrifter på "almindelige" ting.
    Anette - Tak! Er også ret vild med hæftet! Nu regner vi ikke lige med at vi skal have flere børn, men så er der endnu mere tid til at lave lækre barselsgaver, eller tøj til dukkerne ;-) Også god aften til dig/jer.

    SvarSlet