søndag den 20. maj 2012

Hule til Sofie.

Nu har vi ingen have, så intet legehus til Sofie. Istedet har jeg lavet denne hule til hende. En slags indendørs legehus. ;-)


Vores spisebord er 90 cm højt, så hulen er blevet noget højere end ved et normalt spisebord.


En MEGET glad fis! :-)


Her er den midterste "dør" åben.


Og en af "sidedørene". De to ekstra "sidedøre" blev syet på efterfølgende, da det ellers var svært at lukke det helt til.


Jeg har syet "snore" fast ved hvert bordben, så hulen ikke kan rives af i leg.

Jeg er blevet rigtig godt tilfreds! Hvor er det altså fedt at man kan gøre sådan noget! Eeeeeeelsker det!

Det er syet uden opskrift, og det er også blevet lidtskævt rundt omkring. Men pyt, det er der ingen der ser i leg. ;-) Er MEGET glad for at jeg valgte noget stribet stof, for striberne har været mit målebånd undervejs. ;-)

Jeg har en masse ideer til detaljer osv, men jeg skal lige have købt lidt forskelligt først. Bla noget med et vindue.... :-/

I eftermiddag kommer to af Sofies veninder på besøg, så er sikker på at den nok skal blive testet godt igennem der. ;-)

Så jer der gættede telt, det var meget tæt på! :-)
- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Min mor lavede også sådan en "bordhule" til mine søskende og jeg da jeg var lille...

    Vi elskede den!

    SvarSlet
  2. Skøn ide:-) Her er huler jo også et kæmpe hit. Vi har snakket om at lave den ene skunk om til hule til vores søn. Det vil bare blive så fedt:-)

    SvarSlet