søndag den 19. september 2010

hæklerier, weekendhygge og loppefund.

Vi har haft en dejlig weekend med godt selskab, så bliver det ikke meget bedre. God mad, rødvin, captainer, loppemarked og en tur i tivoli hvor vi bl.a. besøgte Rasmus klumps verden. Jeg synes det er en skøn legeplads, elsker farverne, materialerne og ja så er min datter vild med at lege der. :-)

armbånd

Jeg har fået hæklet disse tre armbånd. Jeg har set dem hos Karen Klarbæks Verden. Jeg har dog hæklet dem med nål nr 3,5, kun 45 masker og med 1 tråd. Jeg synes de er skønne at gå med, vejer ingenting, og så kan man jo lave dem lige i de farver man har lyst til. Og så tager det virkelig ikke mange minutter at lave et. Skønt. :-) Det er vist lige det jeg kan overskue for tiden…

duplofugle

Hjemme hos os er vi vilde med LEGO og da vores datter er i duplo-alderen, så er det det vi leger med. Min kæreste er faktisk ret sej til at bygge ting i Duplo, især når man tænker på hvor lidt vi egentlig har. Her er det to fugle, men han har også lavet eiffeltårnet, en giraf og andet sjovt. Glæder mig til det bliver rigtig LEGO, så kan man lave lidt mere…

 

bilbane

Jeg er egentlig ikke til loppemarkeder, forstået på den måde at de “gamle loppefund” bare ikke lige er min stil. Men men men, jeg har faktisk været heldig et par gange at finde noget til min datter. Så tror jeg skal holde lidt mere øje med loppemarkeder. Bare ærgeligt at sæsonen er ved at være slut… I går fandt jeg denne “bilbane” som INTET fejler. Og min datter er helt vild med biler for tiden, så den snupsede jeg. :-)

2 kommentarer:

  1. hej,
    de ser smarte ud dine armbånd, fint at hækle i andet materiale end bomuldsgarn.
    Hjemme hos os elsker vi også lego har en helt bedroller med Duplo. Min mand har købt det af flere gange på loppemarkedet til en fordelagtig pris, med plader, dyr og masser af klodser. Selv storesøster på 11 kan somme tider slå sig ned og være med, dejligt
    stine:)

    SvarSlet
  2. Hej Stine.
    De er nu hæklet i bomuld, men det kunne da være at man skulle prøve med andet materiale...
    Lego er bare fantastisk! GOd ide med loppemarkeder, det er jo ikke fordi det er til at slide op, så måske man skulle prøve at se efter det der... Man kan aldrig få for meget Lego... (måske) ;-)

    SvarSlet