tirsdag den 7. september 2010

langsomt igang igen, Berlin og hæklet hårpynt…

Min venindes mand er blevet begravet, en smuk begravelse men også utrolig sørgelig… Puha det har kostet mange tårer og tanker. Min veninde er utrolig sej og fantastisk og jeg håber at hun ved at jeg er der for hende når hun har brug for mig!!!

I weekenden var min kæreste, en kammerat og jeg en tur i Berlin. Vores datter blev passet hos farmor og hun har hygget sig! Skønt! Min kæreste og kammeraten skulle på messe, så jeg skulle selv udforske Berlin fredag eftermiddag og søndag formiddag/middag. Hmmm det er jeg godt nok ikke god til, sådan at begå mig i en fremmed by hvor jeg ikke ved hvor noget er, hvordan de offentlige transportmidler fungerer osv… Men jeg fik da gået lidt rundt, shoppet, læst i min medbragte krimi og drukket lidt drinks. ;-) Nød at jeg havde tid til mig selv og kun mig! Det er jo 1½ år siden at jeg sidst har haft så meget tid alene, så skulle lige finde ud af det… Jeg fandt en skøn skøn butik, pylones, hvor jeg helt sikkert kunne shoppe amok, men jeg valgte ikke at købe noget, for hvor skulle jeg stoppe hvis jeg først gik i gang??? Lørdag var vi alle tre sammen og fik shoppet lidt mere og set lidt forskelligt. Men hold da op hvor er der egentlig meget man gerne vil nå at se, men man når bare ikke en brøkdel på en weekend! (Især ikke når man også vil have tid til bare at slappe af…) Men så er der jo en god grund til engang at vende tilbage til Berlin, for det er jeg da helt sikker på at jeg skal. :-)

Idag er det vist 14 dage siden jeg sidst har hæklet. Har slet ikke kunne “være krea” siden jeg fik den frygtelige besked. Men nu må jeg videre… En af mine andre veninder fra min skønne mødregruppe skal giftes om kort tid, og jeg har lovet at komme med foreslag til hårpynt til deres lille datter. Det skal selvfølgelig være så “tøset og prinsesset” som muligt, så her er der tre foreslag:

IMG_4218

En blomst, et hjerte og en sommerfugl. En af dem skal sættes på et lille hårspænde, derfor er enderne ikke hæftet endnu…

Opskriften på blomsten er fundet her.

Opskriften på sommerfuglen og hjertet er fundet her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar